Tohatsu vēsture aizsākās Tokijā 1922. gadā. Sākotnējais nosaukums bija “Takata Motor Research Institute”. Kā norāda nosaukums, tas sagatavoja ceļu motorizētu iekārtu ražošanas uzsākšanai. 1925. gadā nosaukums tika mainīts uz Takata Motor Enterprise, un drīz pēc tam tika ražoti pirmie dzelzceļu vagoni, motorvagoni.
Nosaukums tika mainīts uz Tokyo Hatsudoki Corporation, no kurienes cēlies nosaukums Tohatsu.
Pirmais Japānā ražotais pārnēsājamais ugunsdzēsības sūknis tika izlaists 1946. gadā. Motociklu ražošana sākās piecdesmito gadu sākumā.
Visbeidzot, 1956. gadā dienasgaismu ieraudzīja pirmais japāņu piekarināmais motors. Tas bija ar gaisa dzesēšanu, 1,5 zirgspēku jaudu, un tam bija modeļa nosaukums OB-1B.
Uzņēmuma nosaukums atkārtoti tika mainīts 1972. gadā, lai atvieglotu eksporta operācijas, uz Tohatsu Corporation, kas kopš tā laika ir palicis nemainīgs.
1982. gadā tika izlaists pirmais 70 zirgspēku piekarināmais motors. Pēc tam sekoja 120 un 140 zirgspēku modeļi.
Vecā rūpnīca Okajā pārtrauca darbību, un Komaganē uzceltā jaunā modernā ražotne sāka pilna apjoma sērijveida ražošanu 2005. gadā. Tajā pašā gadā tika izlaisti jauni 25 un 30 zirgspēku trīscilindru četrtaktu dzinēji. Pirms tam mazāki četrtaktu jau bija ražošanā.
2014. gadā tika ieviesti jauni 40/50 zirgspēku četrtaktu dzinēji, aizstājot modeļus, kuru pamatā ir orbitālās tehnoloģijas.
Tohatsu ir pazīstama ar savu spēcīgo produktu izstrādi, un, lai to paātrinātu, pētniecības un produktu attīstības nodaļai tika uzbūvēta pilnīgi jauna ēka. Jaunās telpas tika pabeigtas 2018.
Jaunākie produktu izstrādes rezultāti atspoguļoti 2020. un 2021. gadā ieviesto 75-140 zirgspēku dzinēju inovatīvā tehnoloģijā.
Kā Japānas vecākais piekarināmo motoru ražotājs Tohatsu apzinās savu atbildību par vidi un turpina pētīt jaunus piekarināmo motoru lietojumus un piedziņas spēkus, neaizmirstot par modernu četrtaktu dzinēju izstrādi, lai panāktu arvien zemāku emisiju līmeni.
Recent Comments